Glavni cilj raziskave je oblikovati nov instrument za odkrivanje nadarjenih skozi raziskovalno učenje naravoslovnih vsebin. Podcilji so:
- Raziskati pristope k raziskovalnemu učenju naravoslovnih vsebin nadarjenih in ostalih učencev in oblikovati nabor učnih enot za raziskovalno učenje sodobnih znanstvenih spoznanj, pri katerih imajo nadarjeni učenci priložnost izraziti svoje potenciale.
- Za vsako učno enoto oblikovati protokol in protokole združiti v instrument, ki učitelju omogoča odkrivanje nadarjenih učencev ob spremljavi raziskovalnega učenja. Protokole oziroma celoten instrument preveriti.
- Uporabiti instrument za odkrivanje nadarjenih učencev iz deprivilegiranih okolij in preveriti ustreznost izbora aktivnosti, napovedno moč in robustnost instrumenta v teh okoliščinah.
- Oblikovati pomožni instrument primeren za pisna preverjanja, ki bi ga bilo mogoče vključiti v merjenja znanja na mednarodnem nivoju, kot so TIMSS in PISA in z njim oceniti delež potencialno nadarjenih iz deprivilegiranih okolij.